Eilen oli just sellanen päivä, ettei lenkille lähteminen, salitreeni tai mikään kotitreenikään tuntunut oikein nappaavan. Kaipasin jotain aktiviteettia, mutta ei tehnyt yhtään mieli treenata.

Mun pohkeet eivät oo suostuneet lähiaikoina oikein palautumaan ja varsinkin täällä Espanjassa ne ovat joutuneet koville, kun ollaan päivittäin kävelty monia kilometrejä mäkistä maastoa, joten juokseminen tai muu rankempi treeni ei oo meikäläisellä nyt hetkeen edes vaihtoehtona.

Niimpä hypättiin iltapäivästä uima-altaaseen ja innostuttiin vetämään siellä pieni vesijumppatuokio, joka johti meikäläisen kohdalla siihen, että loppujen lopuksi uiskentelin ympäri allasta, keksin vedessä tehtäviä jumppaliikkeitä ja sukeltelin ympäriinsä. Sain vedettyä lopulta ihan kunnon treenin, sillä lopulta altaasta noustessani sydän hakkasi lujaa.

IMG_0355

Tapahtuneesta inspiroituneena innostuin kuvaamaan teille mun eilisen vesijumpan videolle.

Jumppa oli ihan super hauska tehdä ja se sai mut innostumaan vesitreeneistä ihan uudella tavalla. Miksen oo aikasemmin tätä keksinyt? Oonhan mä useasti uinut pitkääkin matkaa, mutta moisia vesijumppia on todella harvoin tullut tehtyä. Tai itseasiassa, ei varmaan koskaan.

Täytyy sanoa, että moinen treeni yllätti mut rankkuudellaan! Kun käytti käsien ja jalkojen pitkiä vipuvarsia vastuksina, sai liikkeistä tosi paljon irti. Mä aion ehdottomasti jatkaa tätä vedessä jumppaamista seuraavillakin lomamatkoilla – niin kivaa se oli!

Lämmittelyksi ui n. 5-10 minuttia allasta ympäri, tee pellehyppyjä, sukeltele ympäriinsä, tee kuperkeikkoja – pidä hauskaa vedessä. Sen jälkeen tee treeni ja lopuksi jos puhtia riittää, vedä pari reipasta uintivetoa altaan päästä päähän. Loppuun jäähdyttele hetki uimalla rauhallisesti parin minuutin ajan.

Kivoja vesijumppahetkiä!
-Laura