Heippa! Halusin tulla taas jakamaan ihanan smoothien reseptin, jota oon nyt lähipäivinä valmistanut aamupalaksi. Kirjoittelinkin pari kuukautta sitten mun historiasta vihersmoothien saralla, ja jaoin silloin ihan erilaisen vihersmoothiereseptin verrattuna tähän uuteen, entistä ravitsevampaan ja – uskaltaisinko jopa sanoa – terveellisempään versioon. Koska mun valmistamat vihersmoothiet eivät ennen ole makunsa puolesta onnistuneet sitten yhtään, olen pysynyt smoothien teossa ihan perusaineksissa “piilottamalla” lehtivihreät sinne joukkoon. Tämä ihan puhtaasti vaan siitä syystä, että saisin smoothieisiin hieman lisää ravintoarvoa. Mutta niin ei kuulkaa ole tällä kertaa! Päätin, että haluan tehdä hyvänmakuisen vihersmoothien, jota voisin sitten valmistaa vaikka joka aamu jos siltä tuntuu. Kyselin yhdeltä kaverilta, mitä hänellä on tapana laittaa omiin viherjuomiinsa, ja sovelsin hänen vinkkejään tähän omaan versiooni. Salaiset ainesosat tässä drinkissä ovat jäädytetty mango ja banaani, jotka tuovat kivasti raikkautta ja sopivasti makeutta tähän muuten aika tujuun settiin. Itse olen mangon suurin ystävä, enkä ymmärrä miten minulla ei ole ennen tullut mieleen surautella sitä lehtivihreiden sekaan vihersmoothieta tehdessä. No, parempi myöhään kun ei milloinkaan! Nyt olen taas oppinut lisää näiden superjuomien saloista, ja pian näen itseni jo ihan konkarina tässä hommassa.
Mutta pidemmittä puheitta, laitetaan hyvä kiertoon ja resepti jakoon! Taas kerran tätä reseptiä saa ja kannattaakin oman mielensä mukaan vähän soveltaa. Ei ole yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa tässäkään asiassa, joten rohkeasti vaan blenderit surisemaan.:)

Untitled



Raikas ja täyteläinen vihersmoothie

2-3 dl kylmää vettä
pakastemangokuutioita (en osaa arvioida määrää, mutta laitoin aika reilusti)
puolikas jäädytetty banaani
puolikas (vihreä)omena
2-3 lehtikaalen lehteä (revi varsi irti)
n. 1cm pala inkivääriä (kuorittuna ja pilkottuna)
2 rkl toco-jauhetta (tai miksei spirulinaa/macaa/msm-jauhetta tms.)
(loraus hunajaa)


Jos haluat smoothiesta hieman täyttävämmän, laita vielä sekaan puolikas avocado!

Kaikki ainekset vaan sekaisin blenderissä niin, että massa on tasaista ja juoksevaa. Säätele nesteen määrää sen mukaan, haluatko smoothiestasi juotavan vai luskoitavan. Jos lisäät vielä puolikkaan avocadon, se tuo juoman koostumukseen hieman kermaisuutta ja tekee siitä paksumman.

Untitled

Sitten vain nautiskelemaan! Maistuvia vihersmoothiehetkiä! Kertokaahan, jos testasitte reseptiä ja jakakaa ihmeessä omien lempparismoothieidenne reseptejä kommenttiboksin puolella:)

-Laura