Tuli tuossa hetki sitten jotenkin sellainen fiilis, että haluan hankkia itselleni valmentajan. Kaipasin jotakin uutta ja samalla halusin kokea sen, miltä tuntuu kun joku ohjaa ja kertoo tasan tarkkaan, mitä tehdään.

Koska toimin itse valmentajana liikunta- ja hyvinvointihommissa, en oikeastaan koskaan pääse asiakkaan asemaan. En ole koskaan ollut se kenelle sanotaan, montako sarjaa tehdään, miten ruokavalio olisi hyvä koostaa tai kuinka paljon olisi hyvä muistaa levätä. Ja toisaalta se ei ole haitannut, sillä olen opiskellut paljon itsenäisesti ja opetellut liikkumaan sekä syömään kehon tarpeiden mukaan. Kuuntelemalla kehoa ja antamalla sille, mitä se missäkin hetkessä vaatii, olen päässyt pitkälle ja uskon, että se onkin paras tapa elää.

Nyt kuitenkin kaipasin jotakin erilaista. Halusin kokea, miltä tuntuu syödä “tarkemmin” ja treenata jonkun toisen laatiman ohjelman mukaan. Sitä minäkin monille asiakkailleni nimittäin teen. Annan suuntaa-antavia vinkkejä ruokavalioasioihin, sekä teen harjoitusohjelmia.

Päätin liittyä Ilona Siekkisen LEAN MUSCLE -valmennukseen, jossa keskitytään lihaksen kasvatukseen/lihasmassan muokkaamiseen. Valmennusta on nyt kolme viikkoa pian takana ja olen tykännyt sen sisällöstä tosi paljon. Materiaalit ovat selkeitä ja helppolukuisia. Jokaisesta liikkeestä on selkeä opetusvideo ja salitreeniohjelma on koostettu fiksusti jakamalla kroppa neljään osaan. Ruokavalio-ohjeistus antaa paljon valinnanvaraa (kasvissyöjät, gluteeniton ruokavalio, maidottomuus tms.), enkä ole kokenut olevani “dieetillä” tai millään tarkalla fitness ruokavaliolla, sillä valmennuksen aikana saa todellakin syödä ja vieläpä ihan tavallista, kunnollista ruokaa.

 

Minusta on ollut hauska haastaa itseäni. Koska olen niin fiilispohjainen eläjä, en ole koskaan ollut tarkemmalla ruokavaliolla tai miettinyt sen kummemmin ruokamääriä, mutta nyt olen tietyllä tapaa nauttinut siitä, että syön ohjeiden mukaan. Päivittäinen ruokamäärä ja -sisältö näyttävät kyllä kutakuinkin samalta kuin ennenkin, mutta nyt säännöllisyys ruokailuissa on entistä parempi. Syön kolmen tai neljän tunnin välein, oli nälkä tai ei. Näin vältyn illan kiukkunälältä ja liian suurilta annoksilta.

treenitrikoot: Under Armour (saatu)

En ole koskaan ollut se tyyppi, joka haluaa joka vuosi kovaan kesäkuntoon. Uskon, että kun pitää ympäri vuoden huolen itsestään, on hyvä ja itsevarma olo omassa kehossa, eikä tarvitse dieetata ennen kesää. Liittyminen tähän valmennukseen ei siis ole tekemisissä kesäkuntoon pääseminen kanssa, mutta tottakai odotan innolla, että tuloksia näkyisi sitten kahdeksan viikon kohdalla. Jos ei ulkoisesti, niin ainakin sisäisesti, sillä minulla on jo nyt kolmen ensimmäisen viikon jälkeen paljon parempi olla. Ei turvotusta, ahdistusta tai verensokerien heittelyä.

Tulen ehdottomasti jakamaan vielä lisää fiiliksiä ja vaikkapa ruokapäiväkirjaa valmennuksesta, mikäli sellainen teitä kiinnostaa?:) Kysymyksiä ja toiveita saa aina laittaa tulemaan.

kuvat: Katarina Kirvesmäki, editointi: minä

Odotan innolla, mitä tuleman pitää.

-Laura