Tietoa mainostajalle ›

Kesän paras HIIT -treeni

23.6.2016

Hei, mä haluaisin tänään jakaa yhden mun tämänhetkisistä lempparitreeneistä, jota on tullut kuluneen reilun viikon aikana tehtyä jopa kolme kertaa. Jaoin tän treenin itseasiassa jo viime viikolla mun snapchatin puolella, ja koska se sai siellä niin mukavan vastaanoton, ajattelin jakaa sen tänne blogiinkin.

_MG_1113

Kyseessä on helppo ja tehokas HIIT -treeni, johon sisältyy yhteensä 8 liikettä. Liikkeet tehdään kahdessa neljän liikkeen setissä, joita kumpaakin toistetaan 2-3 kertaa. Kierroksia treenissä kertyy siis yhteensä 4-6, riippuen siitä, tekeekö kiertoja aina kaksi vai kolme per setti.

Treenin voi tehdä ilman välineitä, mutta siinä tapauksessa liikkeitä täytyy hieman varioida. Muuten tarvitset treeniin jonkun boksin/penkin/tason, jolle hypätä ja kahvakuulan tai kuntopallon (sellaisen painavan, ei jumppapalloa).

_MG_1191

Liikkeet on simppeleitä, aika peruslikkeitä, joita voi halutessaan myös varioida vähän oman kunnon tai tarpeiden mukaan. Jokaista liikettä toistetaan 30 sekunnin ajan ja siirrytään mahdollisimman nopeasti jo seuraavaan liikkeeseen, ilman sen kummempaa taukoa liikkeiden välillä. Kierrosten välillä pidetään sitten 1-2 minuutin tauko.

Treeni näyttää tältä:

Setti 1


1) Burpee
2) Vatsarutistus painon kanssa – painoksi sopii kahvakuula tai kuntopallo (jos ei ole käytettävissä painoa, tee liike ilman)
3) Punnerrus
4) Boxi hyppy

Setti 2

1) Kyykky + työntö kahvakuulalla/kuntopallolla (jos ei ole käytettävissä kahvakuulaa/kuntopalloa, tee kyykkyhyppyjä)
2) Vuorikiipeilijä
3) Suorin jaloin maastaveto kahvakuulalla/kuntopallolla (jos ei ole käytettävissä kahvakuulaa/kuntopalloa, tee askelkyykkyjä)
4) Lankkukävely (kävellään käsillä lankkuasennossa suorille käsille ja kyynärvarsille vuorotellen)

Toista molemmat setit siis 2-3 kertaa ja pidä kierrosten ja settien välissä hieman pidempi, noin 1-2 minuutin, tauko.

_MG_1153

Tää on loistava treeni toteuttaa myös vaikka omalla takapihalla, olkkarissa tai miksei mökilläkin näin juhannuksena!

Kivoja treenihetkiä:)

-Laura

saatat pitää myös

No Comments

Leave a Reply