Jollain ilveellä oon löytänyt itseni viimeaikoina harrastamasta HIIT -treenejä useamman kerran viikossa. Siinä missä vielä vuosi sitten vastaavanlaiset treenit tuntuivat rankoilta jo kerran viikkoon tehtyinä, on viimeaikoina moisia tullut tehtyä se helposti parikin kappaletta viikossa, ja vielä erittäin vapaaehtoisesti ilman minkäänlaisia ponnisteluita.

Oon todennut, että tällä hetkellä kun intoa ja halua tehdä lyhyitä, tehokkaita ja joskus tosi rankkojakin HIIT-treenejä on entistä enemmän, olen rykäissyt aina pari kertaa viikkoon kyseinsenlaisia treenisettejä.

Kaikista parasta nissä on ollut se itse treenien ideointi. Inpiroidun siitä, kun suunnittelen itselleni uusia treenejä kokeiltavaksi ja innostun yhä enemmän, kun ne osoittautuvat vielä erittäin mieluisiksi ja tehokkaiksi sellaisiksi.

Untitled

Siksi mä en voi olla jakamatta tätä yhtä mun tämän hetken lempparia näistä kovan intensiteetin treeneistä, kyseistä settiä on nimittäin tullut tehtyä lähiaikoina paljon ja sitä on tullut myös testattua parilla kaverillakin (terkut vaan Katalle!).

Itse treeni kestää noin 15-20 minuuttia, mutta sen lisäksi suosittelen erittäin huolellista alkulämmittelyä ja loppuverryttelyä – ne kun ennalta- ja jälkiehkäisevät niitä loukkaantumisia, revähdyksiä ja lihasten totaalista jumiutumista. Treenin voi tehdä myös ilman videolla näkyviä välineitä, mutta jos kaipaa vähän lisähaastetta, suosittelen ottamaan sekä steppilaudan, että pari eri kokoista levypainoa tähän messiin!

Kaikki kuusi liikettä tehdään siis putkeen, pidetään 1-2 minuutin tauko kierrosten välissä ja toistetaan kolmesta neljään kertaan – you know the drill. Sitten kuin vain suinkin treenin jäljiltä kykenette, vetäiskää loppuun rentoa hölkkää tai kävelyä ja viiden minuutin venyttelyt.

Muistakaahan vaihtaa laatu HD:lle:)

Kuvauspaikka: Fuell Studio
Tsemppiä treeneihin ja kuitatkaahan sitten tänne, miltä tuntui!
-Laura