Tietoa mainostajalle ›

TEHOVINKIT KAAMOKSEN KESKELLE

21.11.2017

Nyt se on kuulkaa kaverit täällä – nimittäin vuoden pimein aika. Varsinkin reissusta takaisin tullessa valon niukkuuden on todellakin huomannut, sillä pahimpina päivinä harmaus ei hellitä edes keskipäivällä, vaan sisällä on oltava valot päällä aamusta iltaan. Siksi ajattelin, että nyt jos koskaan on kaamosväsymystä taltuttavien vinkkien aika, joten laitetaampa muutama sellainen jakoon.

IMG_9780

Juo aamuisin puoli litraa (sitruuna)vettä.

Mikään ei virkistä kehoa paremmin, kuin se, että kroppa saa pitkän ”yöpaaston” jälkeen reiliusti raikasta vettä. Itse tykkään aloittaa aamuni sitruunavedellä, sillä sitruunassa on sekä paljon C-vitamiinia, että kehoa puhdistavia ja happamuutta poistavia vaikutuksia. Myöskin monelle sitruunavesi toimii tavallista vettä paremmin, jos veden maku itsessään ei niin miellytä.

IMG_1018

Harrasta aamuliikuntaa tai tee lyhyt hengitysharjoitus.

Vaikka aamutreenaaminen ei ole kaikkia varten, voi jokainen silti istuttaa aamurutiineihinsa jonkinlaisen liikkeen, meditaatiohetken tai ottaa aikaa muutamaan rauhalliseen hengitykseen. Niinkuin koirat ja kissatkin venyttelevät aina unilta herätessään, tulisi meidän ihmistenkin ottaa liike osaksi aamurutiineitamme. Se voi olla 10 minuutin kävely korttelin ympäri, muutama venytys ja rangan kiertoliike taikka 5 minuutin hiljentyminen syvien hengitysten saattelemana. Näin kroppa ja aineenvaihdunta saa oikein kickstartin päivään ja samalla annat itsellesi aikaa, ennen kuin jaat sitä muille töissä tai koulussa.

IMG_9788

Panosta laadukkaisiin vitamiineihin ja tarvittaviin lisäravinteisiin.

Vaikka ottaisitkin joka aamu monta vitamiinitablettia, ei se aina tarkoita, että vitamiinit todella imeytyisivät elimistöösi. Vitamiineja on markkinoilla vaikka minkälaisia ja kaikki niistä eivät valitettavasti ole kovin laadukkaita. Itse olen sisäistänyt tämän vasta viimeisen vuoden aikana, kun olen panostanut käyttämiini lisäravinteisiin ja vitamiineihin aiempaa enemmän. Kun on valmis investoimaan vitamiineihin hiukan enemmän, hyötyy siitä myös enemmän. Tällä hetkellä itselläni on edelleen käytössä Nordiq Nutritionin vitamiinikapselit, joiden lisäksi popsin myös Organic Wellnessin luonnohehku -kapseleita ja Aavalabsin Omega-3:sta. Otan päivittäin multivitamiinin, magnesium -jauheen, Omega-3:n, B-vitamiinin sekä kaksi luonnonhehku -kapselia ja niillä porskuttaa jo pitkälle!

IMG_2887

Syö ja juo värejä!

Vitamiineista parhaimpia ovat kuitenkin ravitsevat kasvikset ja hedelmät, jotka sisältävät paljon eri ravinto- ja hivenaineita. Vaikka kasviksia löytyykin lautaseltani vuoden jokaisena päivänä, panostan erityisesti talvella siihen, että lautasella on runsaasti vihreää ja muita sateenkaaren värejä.
Omia lemppareitani ovat ehdottomasti myös vihersmoothiet ja -mehut, joita näin pimeään vuodenaikaan pyrin tekemään aina tasaisin väliajoin. Lemppari-vihermehuuni tulee selleriä, omenaa, inkivääriä, sitruunaa ja pinaattia, ja vihersmoothieeni taas pakastemangoa, banaania, pinaattia, sitruunaa ja inkivääriä.

IMG_7510

Aseta itsellesi säännöllinen vuorokausirytmi.

Siitä lähtien, kun asetin itselleni realistiset nukkumaanmeno- ja heräämisajat, olen jaksanut arjessa paljon paremmin. Heti herättyäni olen virkeä ja iltaisin nukahdan lähes aina samaan aikaan. Säännöllinen vuorokausirytmi takaa riittävän määrän unta ja varmistaa sen, että vireystilani pysyy lähes poikkeuksetta yllä aamusta iltaan. Siinä missä ennen heräilin ja menin nukkumaan vähän miten sattuu, saattoivat aamut olla paljon tahmeampia ja päivän käyntiin saaminen kesti usein monia tunteja.


Toivottavasti nämä vinkit antavat teille lisävirtaa kaamoksen keskelle! Ainakin itse olen todennut kyseiset seikat todella tärkeiksi näin vuoden lopusta:) Kommenttiboksissa saa jakaa omia vinkkejä tai toimivia rutiineita, jotka piristävät pimeyden keskellä!

Ihanaa tiistaipäivää<3

Laura

saatat pitää myös

4 Comments

  • Reply Roosa Mononen 21.11.2017 at 09:31

    Kiitos supereista vinkeistä Laura! ❤️ Nämä tuli kyllä niin tarpeeseen 😀

  • Reply Emma 22.11.2017 at 01:47

    Tää oli just se mitä tarvitsin! Kiitos ihana <3

    • Reply Laura 24.11.2017 at 11:22

      Ihana kuulla<3 Kiitos sulle :-*

    Leave a Reply