Tietoa mainostajalle ›

RIKO RAJOJA JA HAASTA ITSEÄSI

18.6.2017

*Kaupallisessa yhteistyössä Celsiuksen kanssa

Jos pitäisi nimetä tämän kevään ja kesän juttu, olisi se ehdottomasti Celsius -virkistysjuomat. Alkukeväästä lähtien olen nimittäin kuluttanut näitä edellämainittuja lähes yhtä paljon, kuin kahviakin.

En tiedä mistä se lähti, mutta yhä useammin löysin itseni himoitsemasta jotakin raikasta ja virkistävää hektisten arkipuuhastelujen keskellä. Kuuman kahvin juominen ei niinkään houkuttanut – paitsi aamupuuron tai -smoothien kanssa – ja päädyin yhä useammin tarttumaan kaupassa Celsius tölkkiin. Kokeilin muutamia eri makuja, joista päärynä, vadelma ja sitruuna-lime muodostuivat lemppareikseni. Sitten siitä tuli tapa. Hain tölkin joka keskiviikko ennen espanjan tuntia, ja aina silloin, kun teki mieli jotakin makeaa. Välillä juoma toimi myös ”laturina” ennen treeniä ja se antoikin ihanan energiavirtauksen treeniä varten. Tällä hetkellä Celsius on minulle usein iltapäivän väsymyksen elvyttäjä tai piristäjä ennen aikaista aamutreeniä.

Celsius virkistysjuomat ovat siis vitamiinisoituja virkistysjuomia, jotka sisältävät luonnollisia ainesosia, kuten vitamiineja, vihreää teetä, guaranaa, inkivääriä ja kofeiinia.

On tavallaan hassua, että minä, joka ennen saatoin olla aika jyrkästikin vastaavanlaisia tuotteita vastaan, olen nyt näiden lähes suurkuluttaja. Kyse onkin ollut tietämättömyydestä liiasta ehdottomuudesta. Nyt, kun olen tutustunut tuotteisiin ja ottanut niistä selvää, sekä myöskin poistanut kaikenlaiset estot ja liian tiukan itsekurin, olen myöskin avoimempi kaikelle uudelle. Tässä tapauksessa, kyseessä on suht. luonnollinen tuote, joka sisältää tuttuja aineosia, joten miksei sitä voisi aina silloin tällöin (muutaman kerran viikossa) nauttia? Niimpä, omasta mielestäni ainakin voi, ihan hyvällä omalla tunnolla.

Celsiuksella on tällä hetkellä meneillään somekampanja #findyourchallenge, josta kerrotaan näin: ”Aktiivinen ihminen tekee eikä selittele. Häntä ajaa eteenpäin halu tehdä asiat paremmin – olla aikaansaava. Kaikki lähtee omasta tahdosta. Ei teknologiasta tai ulkopuolisista paineista. Aktiivisuus on elämänasenne, jota ruokitaan oikealla tankkauksella ja liikunnalla. Kuulutko joukkoon? Näytä se.

Kun julkaiset Celsius -teemaisen kesäkuvan Instagramissa tägäämällä #findyourchallenge ja @celsiussuomi, voit voittaa tuotepaketin ja olet mukana 1000€ matkalahjakortin arvonnassa.

Olen puhunut paljon blogissakin siitä, kuinka konkreettinen tekeminen ja omia unelmia kohti meneminen johtaa tuloksiin, ja se koskee ihan kaikkea. Oli kyseessä sitten treeni, pitkä opiskelu-ura tai uusi työ, aktiivinen ja määrätietoinen ihminen ottaa ohjat käsiin, menee kohti tavoitteitaan ja löytää itsensä vuosi vuodelta lähempää tavoitteitaan ja unelmiaan. Ja jokin päivä tekee niistä totta. Siksi halusin myöskin tarttua mukaan tähän kampanjaan, sillä se vie eteenpäin mahtavaa sanomaa siitä, kuinka meidän jokaisen tulisi muistaa tehdä valintoja ja ottaa askelia kohti mitä ikinä elämältämme haluammekaan. Oli haasteesi sitten työelämässä, urheilun parissa tai opiskelussa, uskalla olla rohkea.

Tästä inspiroituneena, suunnittelinkin tiukan TABATA -treenin, jonka tein muutama päivä sitten ulkona, Celsiuksen voimalla tietenkin;) Treeni oli erittäin kova, mutta samaan aikaan tosi kiva, ja haluan siitä syystä jakaa sen teillekin, jotta voitte kokeilla rajojanne ja löytää oman haasteenne!

HARD CORE TABATA

Toista jokainen liikepari omana ”kierroksenaan”. Tee liikettä A 20 sekuntia, pidä 10 sekunnin tauko ja siirry sitten liikkeeseen B. Tee liikettä B 20 sekuntia ja siirry sitten 10 sekunnin tauon jälkeen taas liikkeeseen A.

Toista yhteensä 8 kertaa, jolloin molempia liikkeitä tulee neljä sarjaa. Yhden liikeparin suorittaminen kestää siis yhteensä 4 minuuttia. Liikeparit tehdään läpi vain kerran. Pidä jokaisen 4 minuuttisen jälkeen 1-2 min tauko ja aloita sitten seuraava liikepari samalla tyylillä.

  1. a) Burpee + tangon/minkä tahansa matalan tason yli hyppy
    b) Sumokyykkypumppaus
  2. a) Pudotuskyykkyhyppy
    b) Linkkuveitsivatsat
  3. a) Punnerrus auki kiinni hypyillä
    b) Askelkyykkyhyppy
  4. a) Viivajuoksu (n.20m)
    b) Vino vuorikiipeilijä (polvi vastakkaiseen kyynärpäähän)

Itse treeni kestää yhteensä 16 minuuttia + palauttelutauot, mutta muista lämmitellä ennen sitä. Voit vaikkapa hölkätä ulkotreenipaikalle noin 10-15min tai lämmitellä salilla vaikkapa crosstrainerillä, kuntopyörällä tai juoksumatolla 10-15min. Tee treenin jälkeen loppuverryttelyksi 5-10min palauttelevaa hölkkää tai kävelyä.

kuvat: Katarina Kirvesmäki

Ootko sä jo maistanut Celsiuksia? Jos kyllä, niin mikä on sun lempimaku? Aiotko sä kokeilla treeniä?

Aktiivista ja reipasta uutta viikkoa<3

Laura

saatat pitää myös

No Comments

Leave a Reply